Makoho gyakorlatok

Tüdő és vastagbél meridián (a fém átalakulási fázis)

Vállszéles terpeszben állunk, térdeinket enyhén behajlítjuk gerincünket kiegyenesítjük, hátunk mögött összekulcsoljuk a kezeinket úgy, hogy egyik kezünkkel átfogjuk a másik hüvelykujjunkat, ebből az álló helyzetből előre hajolunk kilégzéssel. 3 lélegzetvételig lent maradunk, majd kilégzésre felemelkedünk álló helyzetbe úgy, hogy szétengedjünk a kezeinket. Álljunk nyugodtan és figyeljük meg, hogy változott-e valami a légzésünkben, a hangulatunkban, mit érzünk a karunkban és a mellkasunkban. Majd megcseréljük a kezünket és ismét előre hajolunk. A 3–ik kilégzéssel ismét felegyenesedünk. Figyeljük meg újból, hogy hogyan érezzük magunkat.

Gyomor és lép meridián (a föld átalakulási fázis)

Leülünk úgy, hogy ráülünk a sarkunkra és a hátunk mögött megtámaszkodunk a kezeinken. Kilégzésre emeljük meg a csípőnket úgy, hogy a Haránk (japán szó: has) és a mellkasunk legyen a legmagasabban. 3 lélegzetvételnyi időt maradjuk ebben a helyzetben, majd a 3-ik kilégzéssel üljünk vissza a sarkunkra. Kis szünet után ismételjük meg a gyakorlatot.

Szív és vékonybél meridián (a tűz átalakulási fázis)

Törökülésben üljünk le, kulcsoljuk össze a kezünket és az alkarunkat tegyük le a földre. Ennél a gyakorlatnál fontos, hogy a hátunk minél egyenesebb legyen. Tartsuk néhány lélegzetvételnyi ideig a nyújtást, minden kilégzéskor próbáljuk tágítani a határainkat. Kis szünet után ismételjük meg a gyakorlatot.

Vese és hólyag meridián (a víz átalakulási fázis)

Üljünk le kinyújtott lábbal, kilégzésre dőljünk előre egyenes felsőtesttel és próbáljuk meg minél előrébb megfogni a lábunkat. Lélegezzünk mélyen, nyugodtan. Érezzük, hogy a hátunk egyre jobban nyúlik és minden kilégzésnél próbáljunk egy kicsit mélyebbre süllyedni. Kilégzésre engedjük el a lábunkat és egyenesedjünk fel. Kis szünet után ismételjük meg a gyakorlatot.

Szívburok és hármas melegítő meridián (a kiterjesztett tűz átalakulási fázis)

Üljünk le törökülésben úgy, hogy a keresztezett kezünk tenyérrel felfelé a térdünkön nyugszik. Egyenes háttal kilégzésre lassan dőljünk előre, könyökünket toljuk a Haránk irányába. Maradjunk néhány lélegzetvételnyi ideig ebben a helyzetben. Egyenesedjünk fel, keresztezzük fordítva a karjainkat és a lábainkat (amelyik lábunk felül volt, most az lesz alul és amelyik kezünk elől volt most az lesz hátul), kis szünet után ismételjük meg a gyakorlatot.

Máj és epehólyag meridián (a fa átalakulási fázis)

Üljünk terpeszülésbe, mély belégzés közben nyújtsuk ki a hátunkat és a derekunkat, majd nyújtsuk fel a kezünket a magasba. Kulcsoljuk össze az ujjainkat és kilégzéssel lassan dőljünk rá a lábunkra oldal irányban. Koncentráljunk a kinyújtott oldalunkra, maradjunk 3 lélegzetvételnyi ideig ebben a helyzetben. Belégzésre emelkedjünk lassan vissza, karunkat nyújtsuk ismét a magasba, derekunk és hátunk legyen újra egyenes. 2-3 lélegzetvétel után kilégzésre hajoljunk a másik oldalra és maradjunk ott ugyanúgy, mint az előbb. Amikor belégzésre visszatérünk a kiindulási helyzetbe, lassan engedjük le a karunkat. Figyeljük meg, hogy milyen változást tapasztalunk a testünkben a gyakorlat után.

Küldés ismerősnek

Ha úgy gondolja, hogy ismerősét is érdekelheti a fenti oldal tartalma, postázza neki most az alábbi űrlap kitöltésével!

Hozzászólások (0)